O que eu faço ?

Discussion Forum Discussion Forum General chat O que eu faço ?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Olá sou do Brasil, Araras-São Paulo,

dia 25/09/2019, após perceber meu pai um pouco amarelo, fomos ao hospital público, e depois de 5 dias internado , através de exames de imagens e sintomas , ele foi diagnosticado com colangiocarcinoma, os sintomas até então era icterícia, dor abdominal , fadiga e fezes branca. Ele recebeu alta e foi marcado cirurgia exploratória para o dia 17/11/2019. Acontece que cada dia ele está mais cansado, agora está todo machucado de plurido, parece que os médicos são ignorantes com seu diagnóstico, tem algum remédio para diminuir coceira ? O único remédio receitado para ele foi para cirrose hepática, o que eu faço ? A cirurgia não tem que ser mais rápida ?

Agradeço qualquer ajuda e informação

Eu me chamo Angelo Pontes, meu pai se chama jose Pontes 62 anos.

Michaela
    Moderator

Dear Angelo

Thank you for posting to AMMF’s discussion forum, although we are all sorry to learn that your Father has been diagnosed with cholangiocarcinoma and is having such a difficult time with itching.

Obviously, there can be many causes for itching, but in his case, it could be a sign that his bilirubin levels are high, as that will cause itching. We suggest to patients in the UK that this should always be investigated, so if your father’s doctor hasn’t checked his bilirubin levels, you should ask them to do so (usually just a blood test).

In the meantime, some people find a cool bath eases the itching, some find an unperfumed moisturising cream is helpful, and to help until the bilirubin reduces some doctors in the UK will prescribe opioid medication, e.g. Naloxone.

In the first place though, please ask for his bilirubin levels to be checked to see if that is the cause …

It might also be worth asking about deoxycholic acid which, as it helps make the bile flow more easily, and if it’s suitable for him. Hopefully, if others have hints and tips for dealing with itching, they will come in on this thread for you.

Regarding the various questions you have about your father’s surgery – this type of surgery is certainly major, but what is actually carried out can vary from patient to patient.  There is more information on AMMF’s website regarding surgery in the UK https://ammf.org.uk/treatment-options-2/

All of us at AMMF are thinking of you and your family, and particularly your father, and I hope some of the above is helpful for you …

With kindest regards

Michaela

Please note it is not appropriate for AMMF to give medical advice or recommendations, and all details provided are for information purposes only.

Please note it is not appropriate for AMMF to give medical advice or recommendations, and all details provided are for information purposes only.

josmb
    Participant

Boa noite, Ângelo. Sou brasileira, paulistana e moro no Reino Unido. Descobrimos o colangiocarcinoma do meu marido aí no Brasil e estamos lutando contra ele desde Abril do ano passado.

Sim, quanto mais rápido a cirurgia for feita, melhor. No seu caso diria até que você teve sorte de ter conseguido atendimento pelo SUS e já conseguir a cirurgia para menos de dois meses depois da internação (não tivemos a mesma sorte com o SUS e felizmente ainda tínhamos condições para bancar uma cirurgia particular), mas sem dúvida, se a cirurgia fosse pra ontem, seria melhor.

Ele já está passando com um oncologista no SUS? Caso ainda não, uma coisa que eu aconselharia você a fazer (se é que já não fez) é pegar todos os laudos que você tem agora, leve no posto de saúde mais próximo e peça para cadastrar seu pai no Sistema SIGA, para um encaminhamento para um oncologista, pois quanto antes conseguir a quimioterapia,  melhor.

Que tudo dê certo com seu pai!

To the admins: Sorry for the Portuguese. And SUS is the equivalent of NHS in Brazil.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.